Paytrail

 TOIMITUSEHDOT 

 

TILAUKSESSA TARVITTAVAT TIEDOT

 
Tuotteiden toimittamiseksi tarvitsemme
tilaajan nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Huomaathan, että Suomen lain mukaan alle 18 vuotias saa tehdä vain merkitykseltään vähäisiä, ns. tavanomaisia ostoksia.

 TILAUKSEN VOIMAAN ASTUMINEN

Nouto myymälästä, maksu noudettaessa: tilaus astuu voimaan heti
Paytrail-maksut: tilaus astuu voimaan, kun maksu on suoritettu, saamme tiedon heti!
Viitesiirtomaksu: tilaus astuu voimaan, kun maksu saapuu tilillemme.Tämä vie pankista riippuen ja että kirjanpitäjämme ehtii rekisteröidä maksun järjestelmäämme, noin 1-4 arkipäivää.

TILAUKSEN PERUUNTUMINEN

Tilaus peruuntuu, jos maksua ei ole suoritettu seitsemän arkipäivän sisällä tilauksesta,
tai noutotilausta ei ole noudettu seitsemän arkipäivän sisällä siitä, kun ilmoitus noutovalmiudesta on lähetetty myyjän toimesta.

Tilauksen peruuntumisaikaa voi pidentää,
mainitsemalla asiasta ostoskorin lisätietoja-kohdassa,
jolloin maksuaikaa voi pidentää kohtuullisen ajan, esimerkiksi seuraavaan palkkapäivään (maksimissaan 30 päivää).
Tilaus peruuntuu myös, jos tilauksen tuotteita ei pystytä toimittamaan jonkun asian takia,
esimerkiksi tavarantoimittajan konkurssi, valmistus lopetettu tms. Tällöin olemme yhteydessä ja sovitaan joko korvike, jonkun tuotteen poisjäänti tilauksesta tai peruutus tilannekohtaisesti.
Maksuongelmien takia peruuntuneen tilauksen saa uudelleen voimaan mainitsemalla asiasta meille ja tekemällä antamamme ohjeen mukaan maksun tilillemme. Näin tilausta ei tarvi tehdä uudestaan.

Asiakkaalle erikseen tilattavien tai valmistettavien tuotteiden toimitusaika
varmistuu viiden - kymmenen arkipäivän sisällä tilauksesta. Tässä vaiheessa tilaus on vielä mahdollista peruuttaa.
Kun tilaus on sovittu ja erikseen tilattu tuote on jo toimittajalta saapumassa
tai tuotteen valmistus on aloitettu, ei peruutus- tai palautusoikeutta enää ole.
Peruutuksen ollessa ehtojen mukainen, mahdollisesti jo maksettu summa palautetaan kokonaisuudessaan tilaajalle.

 MAKSAMINEN

Tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus, niin kuin nykylain mukaan pitää ilmoittaa.

Maksun voi suorittaa tilattuihin tuotteisiin ja valittuun toimitustapaan sidotuilla vaihtoehdoilla. Ohjelma pois sulkee automaattisesti toisiinsa sopimattomat tavat.
Ainoa mitä ohjelma ei toistaiseksi huomaa on tiettyjen tuotteiden etukäteismaksuvaade tuotteen tiedoissa. Tällaiset tilaustuotteet tulee maksaa etukäteen joko Paytrailin kautta tai viitesiirtona, vaikka tilaus noudettaisiinkin myymälästä.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

 Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj

y-tunnus: 2122839-7
Innova
2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

 TOIMITUSTAVAT

Tuotteet toimitetaan joko postitse lähimpään postitoimipaikkaan kaikkialle Suomeen tai noutona myymälästä.
Posti kotipaketti- palvelussa postin virkailija yrittää soittaa ja sopia paketin tuomisen. Tuomiskertoja tämän jälken sovitusti on yksi ja jos se ei onnistukkaan asiakkaan vastaamattomuuden tai tavoittamattomuuden tms. takia, paketti saattaa palautua asiakkaan kustannuksella meille. Tällöin uudelleenlähetys tapahtuu, kun asiakas maksaa syntyneet palautuskulut sekä uudelleentoimituskulut. Tällainen asia sovitaan aina tapauskohtaisesti spostitse.
Erikoiskuljetuksen vaativat tuotteet toimitetaan ainoastaan kuljetusliikkeen toimesta kotipihaan tai valitaan nouto myymälästämme.
Joissakin tuotteissa on optio: kuljetus pääkaupunkiseutu. Pääkaupunkiseutu käsittää Helsingin, Espoon, Kauniaisen ja Vantaan.
Lue tuotteiden tiedot tarkasti, niissä mainitaan, mikäli maksu- tai toimitustapaan liittyy erityisehtoja. Nouto myymälästämme onnistuu kaikille tuotteillemme. Tilauksen noutovalmiudesta ilmoitamme, kun tilaus on valmis noudettavaksi, kaikkia tuotteita kun ei ole aina myymälässämme heti. Noutotilausta on mahdollista muokata vielä paikan päällä, poislukien erikseen tilatut tai valmistetut tuotteet. Kalojen kohdalla ainoa toimitustapa on nouto. Joissain tuotteissa on valintamahdollisuus "kuljetus" tämä tarkoittaa kyseisen tuotteen kotipihaan kuljetusta. Asiakkaan on oltava puhelimitse tavoitettavissa sovitusti ja oltava valmiina vastaanottamassa kuljetetusta sen saapuessa, sekä tarvittaessa järjestämään kantajat sisälle. Turhasta kuljetuskäynnistä veloitetaan täysi kuljetusmaksu ja uusi tuonti tapahtuu vasta uuden kuljetusmaksun suorituksen jälkeen. Kuljettaja ei osallistu sisällekantoon poislukien kuljetus pääkaupunkiseutu, jolloin kuljettajamme saattaa osallistua sisällekantoon, mutta siitä pitää sopia erikseen. Yleensä kuljettajamme auttaa pääkaupunkiseudulla sisällekannossa, mutta erityisen painavissa kuten isot akvaariot, asiakkaan tulee varata omasta puolestaan riiittävästi kantajia, tai kysyä apua meiltä ennen tilausta.

 TOIMITUSAIKA

Kaikki varastossa tai myymälän hyllyssä olevat tuotteet postitetaan tai viedään kuljetusyrityksen kuljetettaviksi
1 - 5 arkipäivän kuluessa tilauksen voimaanastumisesta. Ilmoitamme erikseen, kun myymälästä noudettavaksi valittu tilaus on valmis haettavaksi.

Erikseen tilattavat tuotteet toimitetaan heti tuotteen saavuttua varastoomme valitulla toimitustavalla.

Erikoistilattavien ja asiakkaalle erikseen valmistettavien tuotteiden toimitusaika varmistetaan aina tilauksen yhteydessä. Otamme yhteyttä mikäli tästä syystä toimitusaikaan tulee muutoksia. Tässä vaiheessa tilaus on vielä mahdollista peruuttaa. Kun tilaus on sovittu ja erikseen tilattu tuote on jo toimittajalta saapumassa, tai valmistus aloitettu, ei peruutus- tai palautusoikeutta enää ole.

Kasvien toimitusaika vaihtelee saatavuuden mukaan ja on yleensä yhdestä arkipäivästä kolmeen viikkoon. Saat toimitusajasta tiedon viiden arkipäivän sisällä tilauksen teosta. Mikäli tällainen tilaus  venyy kohtuuttomasti on se mahdollista peruuttaa tai muokata, ollaan yhteydessä ja sovitaan asia. Kasveilla ei ole palautusoikeutta.

Emme lähetä kasveja pakkasvaaran ollessa -10°C  tai enemmän.
Tällöin toimitus siirtyy, kunnes sää lauhtuu.
Tiukentuneen lainsäädännön takia kaloja ei toistaiseksi lähetetä, eikä Matkahuolto enää kuljeta niitä. Kalojen kohdalla siis ainoa toimitustapa on nouto.

 TOIMITUSKULUT

Toimituskulut tilaukselle määräytyvät toimitustavan, painon ja koon perusteella. Ohjelma laskee toimituskulut automaattisesti ja ne on nähtävissä ostoskorissa ennen tilauksen hyväksymistä. Kaikki herkästi rikkoutuvat tilaukset toimitetaan lisämaksullisina erilliskäsiteltävinä lähetyksinä (esimerkiksi loisteputket ja akvaariot). Muista siis valita oikea toimitustapa. Näissäkin ohjelma näyttää todelliset toimituskulut ostoskorissa toimitustapa-valinnan yhteydessä ennen ostoksen lopullista hyväksyntää.

Ohjelma laskee automaattisesti eri lähetyskulut eri toimitusvaihtoehdoille, jotka näet ostoskorissa ennen maksua. Esimerkiksi akvaariota tilatessasi näet eri vaihtoehdot kuluineen ostoskorissa. Jos haluttua toimitustapaa ei näy, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 
TILAUKSEN VASTAANOTTO ja kuluttajan velvollisuus tarkistaa tavara

Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, on vastaanottajan tehtävä välittömästi reklamaatio tavaran toimittajalle, ennen tavaran vastaanottoa. Tämän jälkeen tulee lähettää kopio reklamaatiosta sähköpostitse meille: info@akvaariokauppa.fi . Kuljetusvaurioinen tuote jää yleensä tavarantoimittajan haltuun. Näin toimien saat korvaavan lähetyksen kaikkein nopeimmin ja reklamaatiokäsittely jää meidän ja kuljetusliikkeen väliseksi asiaksi.

Huom! Mikäli otat vastaan kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ja vasta jälkikäteen ilmoitat asiasta kuljetusyritykseen tai meille, on erittäin todennäköistä, että kuljetusyritys katsoo tuotteen vahingoittuneen asiakkaan toimesta! Varsinkin kotipihaan toimitettavien tuotteiden, kuten akvaarioiden ehjyys pitää ehdottomasti tarkistaa kuljettajan läsnäollessa. Jälkikäteen havaitut lasirikot tulkitaan yleisesti ottaen aina itse aiheutetuiksi, joten ole tarkkana ennen kuin kuittaat herkästi kuljetuksessa vaurioituvia tuotteita vastaanotetuksi. Varsinaiset takuuasiat ovat sitten asia erikseen.

 PALAUTUSOIKEUS

Tavaroita ostettaessa (ei eläviä) asiakkaalla on täysi lain suoma 14 vuorokauden palautusoikeus käyttämättömälle tuotteelle. Myös alkuperäisen myyntipakkauksen tulee olla ehjä.
Ota aina ensin yhteyttä ennen palautusta, niin sovitaan sopivin palautustapa.

Käyttöön otetusta tuotteesta hyvitämme mahdollisessa hyväksymässämme  palautustilanteessa korkeintaan 80%, lisäksi vähennetään palautuskulut. Hyvitettävä summa tällaisessa tilanteessa varmistuu jahka tuote saapuu meille arvioitavaksi. Mikäli palautushinta ei tässä vaiheessa miellytä, voimme palauttaa tuotteen takaisin todellisia postikuluja vastaan.

Palautustapana on yleensä posti. Kotipihaan toimitettavien lähetysten palautuskulut ovat yleensä samaa suuruusluokkaa kuin tilauksessa maksettu rahti, mutta joskus ne ovat huomattavasti suurempia. Esimerkiksi iso akvaario, joka on toimitettu Keski-Suomen yläpuolelle omaa usein huomattavasti suuremman palautusrahdin kuin alkuperäisen tilauksen rahti, sillä siihen liittyy rahtifirman hakupalkkiot ja km-korvaukset yms.

Palauttaminen peruspaketille postin kautta on helppoa:
Pakkaa tuote hyvin (esimerkiksi pakkaukseen, jossa se on saapunut) ja kirjoita pakettiin:

 ASIAKASPALAUTUS”
Sopimus 625167
Helsingin Akvaariokeskus Ky
Itämerenkatu 26
00180 HELSINKI

Emme lunasta postiennakkolähetyksiä / matkaennakkolähetyksiä. Tällaiset lähetykset palautuvat lähettäjälle lähettäjän omalla kustannuksella.

Kotipihaan toimitettujen tuotteiden palautuksessa postipalautus ei toimi. Asiakkaan on otettava meihin yhteyttä sopivan menetelmän sopimiseksi. Kotipihaan toimitettujen tuotteiden palautuskulut ovat yleensä huomatttavasti kovemmat kuin sopimusrahdilla lähetetyt rahdit alunperin ovat olleet. Sopimusrahdit eivät ole siis samoja kuin palautusrahdit.

Palautuksen syytä ei tarvitse ilmoittaa, mutta palautteesta on meille apua toimintamme kehittämiseksi ja parantamiseksi.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, eli palautuksen summasta vähennetään todelliset toimituskulut, nykyisen lainsäädännön mukaisesti. Myöskään tilauksen toimituskuluja ei palauteta.

Palutuksen yhteydessä liitä mukaan kopio alkuperäisestä tilauksesta, yhteystietosi sekä tilinumerosi, ellet halua vaihtaa palautettavaa tuotetta johonkin toiseen tuotteeseen.
Myös vaihdon yhteydessä asiakas maksaa todelliset rahtikulut.

Palautuksen jälkeen toteamme palautettavien tuotteiden kunnon ja palautusoikeuden.
Tarkastamme tilauksen maksun tilanteen, vähennämme palautettavien tuotteiden arvosta kaikki todelliset syntyneet kulut kuten lähetyskulut, palautuskulut, ja valitun maksutavan aiheuttamat mahdolliset maksut. Tämän jälkeen palautussumma siirtyy sähköisen kirjanpidon kautta maksuun. Näiden takia palautussumma on pienempi kuin alkuperäinen tilaussumma, ja palautusaika tilille on noin 5 - 10 arkipäivää palautuneiden tuotteiden saapumisesta.

Palautusoikeus 14 vuorokautta luetaan siitä päivästä, kun postiennakkolähetys on lunastettu tai Postin / Matkahuollon toimitus on kuitattu vastaanotetuksi.

HUOM!

Yleinen palautusoikeus ei koske helposti pilaantuvia tuotteita kuten kasveja, eikä erikseen asiakkaalle tilattuja tai valmistettuja tuotteita. Lisätietoa:

 Kuluttajansuojalaki 6:16§ momenttien 3 ja 4 nojalla

LÄHETYKSEN NOUTAMATTA JÄTTÄMINEN

Postitilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiakaspalautus, vaan sopimusrike, jolloin veloitamme todelliset edestakaiset toimituskulut (kuluttajansuojalaki 5. luku 25.
§ ja 26.§). Huomaathan, että Posti edellyttää paketin haun 7 vuorokauden sisällä siitä, kun paketti on saapunut noutopisteeseen. Paketista tulee postin toimesta sähköpostiviesti sekä tekstiviesti annetuihin tietoihin, joten olethan tarkkana s-postia ja puhelinmeroa kirjoittaessasi tilauksen teon yhteydessä.

Mikäli myymälästä noudettavaksi valittua tilausta ei noudeta 7 vuorokauden sisällä, tilaus katsotaan peruuntuneeksi, ellei tilatessa ole erikseen toisin sovittu / noutoaikaa ilmoitettu.

Erillistilatun tuotteen noutamatta jättäminen ei ole palautusoikeudellinen juttu, vaan tuotetta säilytetään lain vaatiman hetken, jonka jälkeen se katsotaan meille luovutetuksi ilman korvausvelvollisuutta.

 HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Helsingin Akvaariokeskus säilyttää henkilötietoja vain omassa käytössään sekä jakaa niitä vain tarpeen mukaisesti tilausten lähetystä tai luovuttamista varten asianosaisille toimijoille kuten Posti tai Tukun noutovarasto, emmekä luovuta tai myy tietoja ulkopuolisille tahoille. Asiakasrekisteriin merkintä syntyy tilauksen teon yhteydessä. Halutessaan asiakas voi pyytää rekisterimerkinnät tiedokseen, ja pyydettäessä merkinnät poistetaan. Poistamme myös itse tietoja, jotka eivät ole tarkoituksenmukaisia rekisteriimme. Rekisteriä käyttää vain Akvaariokeskuksen työntekijät syntyneiden tilausten käsittellyyn liittyvien tarpeiden mukaisesti. Salassapitovelvollisuus on meille itsestäänselvyys, tietoja ei jaeta muille.
Tiedot on salattu kohtuullisin menetelmin.
Lue lisää tietosuojasta täältä: https://www.akvaariokauppa.fi/new/a11-tietosuojaseloste-fi.html

TAKUU JA ONGELMATILANTEET

Kaikille sähkölaitteille ja monille muillekin tuotteille myönnämme vähintään kahden vuoden takuun. Takuu kattaa kaikki asiakkaan omista toimista riippumattomat laitteeseen tulevat viat. Käyttövirheitä tai asiakkaan itse aiheuttamia vikoja tuotteelle tai muulle ympäristölle takuu ei korvaa. Ei myöskään normaalista kulumisesta johtuvia varaosia kuten esimerkiksi loisteputkia, suodatinroottoria tai akselia, patruunoita, imukuppeja, anturin kulumista jne.

Takuutapauksissa tai tuoteongelmissa ota aina ensin yhteyttä meihin.
Parhain tapa yhteydenottoon on sähköposti: info@akvaariokauppa.fi

On syytä korostaa, että kuluttajan on aina ensin otettava yhteyttä myyjään, mikäli havaitsee tuotteessa virheen tai kaupankäynnissä on muuta epäselvää tai korjattavaa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, voi kuluttaja ensin olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Mikäli asia ei ratkea kuluttajaneuvonnan kautta, voi asian viedä kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Helsingin Akvaariokeskus on sitoutunut noudattamaan Suomen lakia.

Pidämme kuluttajansuojalain, yleisen hyvän tavan ja korkean moraalin noudattamista toiminnassamme kunnia-asianamme.

tech
HELSINGIN AKVAARIOKESKUS KY
Itämerenkatu 26
FI-00180, Helsinki
FINLAND
puh. +358 (0)9 586 5861
puh. 0405718339
petri.viskari@akvaariokeskus.com
Y-tunnus: 1461205-9